Víťazstvo primátora Františka Knapíka v komunálnych voľbách 2.decembra 2006 bolo víťazstvom silnej predstavy o Košiciach ako meste na ceste k hospodárskemu úspechu a silnej identity občana so svojím mestom. Tieto základné myšlienky sú rozpracované do konkrétnej podoby vo volebnom programe Via Cassovia - košická cesta k úspechu.
V súčasnej dobe mesto pripravuje verejnú súťaž na logo mesta. Súťaž bude prebiehať začiatkom roku 2007. Novým logom mesto vytvorí svoj nový imidž a môže začať aj proces identity corporation t.z. novej
osobitosti právnickej osoby Mesto Košice.
Mesto Košice malo donedávna povesť mesta zadĺženého, boriaceho sa s problémami Luníka IX a ekonomickou zaostalosťou.
Referát marketingu a komunikácie začal svoju činnosť 1. júla 2006.
Čo sme v čase od 1.7 do 31.12.2006 vykonali ?
Koncepcia marketingu a komunikácie vznikla na základe súčasnej potreby prezentácie mesta a informovaní širokej verejnosti o aktivitách mesta, čo zohráva veľmi dôležitú úlohu pri zabezpečovaní samosprávnych úloh a pri získavaní zdrojov, potrebných pre rozvoj mesta. Samotný základný dokument mesta – PHSR (Plán hospodárskeho a sociálneho rozvoja) konštatuje potrebu implementácie marketingu do štruktúry mesta.