Komunálny marketing ako základný inštrument hospodárskeho rozvoja mesta má za úlohu pomôcť mesto trhovo orientovať, pracovať na jeho pozitívnom imidži a dobrej povesti, maximalizovať úžitkovú hodnotu mesta a premietnúť ju do kvality života občanov mesta.
Zvýšiť atraktivitu mesta ako komparatívnu výhodu v konkurencii miest súvisí zase so zaistením a podporou konkurencieschopnosti v súťaži miest.
Základnými činnosťami komunálneho marketingu sú :
1/ marketing územia, to znamená prilákanie a akvizícia investorov na základe efektívnych vzťahov so zahraničím a vytvorenie kvalitnej a špecifikovanej ponuky pre možnosti zahraničných a domácich investorov
2/ turistický marketing sa zaoberá vytvorením podmienok a atraktivity mesta na prilákanie domácich a zahraničných návštevníkov
3/ kultúrny marketing organizovaním cielených podujatí a projektov vytvára podmienky pre kultúrnu turistiku a rozširuje hranice kultúrneho publika v meste a okolí
4/ city manažment – zvyšovanie atraktivity historického centra mesta
5/ marketingová komunikácia / public relations, propagácia, promotion, osobná komunikácia /
Spracoval: Peter Neuwirth