Výstavba parkovacích garáži v historickom centre mesta formou PPP projektu (verejno-súkromného partnerstva)
V súvislosti so Základnými východiskami parkovania v historickej časti mesta Košice (príloha č.1) je zámerom mesta realizovať výstavbu podzemných parkovacích garáži. Pri realizácii tohto zámeru chce mesto postupovať spôsobom PPP projektu vo forme
- navrhni
- postav
- prevádzkuj
- odovzdaj / vráť
To znamená: navrhni model riešenia, zabezpeč financovanie a výstavbu investície, zabezpeč prevádzku objektu a po zmluvne dohodnutej dobe objekt odovzdaj mestu.
Za týmto účelom mesto vyzýva potencionálnych investorov na predloženie základného návrhu riešenia tohto projektu. Cieľom je zistiť záujem o verejno - súkromné partnerstvo. Na základe charakteru riešení (ich atraktivity), mesto chce v ďalšom kroku rokovať o bližšej špecifikácii modelu spolupráce predovšetkým so záujemcami, ktorí už majú skúsenosti z realizácie podobných projektov.
Poznatky z týchto rokovaní budú podkladom pre vypracovanie výzvy koncesného obstarávania.
Vaše návrhy očakávame v termíne do 14. mája 2008 na adresu:
Magistrát mesta Košice
Tr. SNP 48/A
040 11 Košice
S prípadnými otázkami sa obráťte na kontaktné osoby:
- oblasť urbanisticko - architektonická Ing. Iglódy, tel. 055/6222174
- oblasť ekonomická Ing. Naščák, tel. 055/6419155
V projekte sa uvažuje s týmito lokalitami:
Vodná ulica: (obr. 1)
- hlavná funkcia je parkinggaráž, iba podzemné parkovanie
- uvažovať s využitím celého podzemného priestoru - aj pod komunikáciou
- vjazd a výjazd do parkovacej garáže riešiť z Vodnej ul., prípadne Kováčskej ul.
- min. podzemné 4 podlažia
- kapacita 200-500 parkovacích miest
Kasárenské námestie: (obr. 2)
- hlavná funkcia je hromadná parkinggaráž
- uvažovať s využitím celého podzemného priestoru námestia (aj pod komunikáciou),
min. 2 podzemné podlažia
- objekt musí byť pokračovaním existujúcej kompaktnej radovej zástavby
- v parteri realizovať aj iné funkcie (predajne, služby)
- výška objektu vzhľadom na okolitú zástavbu max. 4 podlažia
- dopravné riešenie musí umožňovať prepojenie zo Štefánikovej ul. na Hlavnú
a Kováčsku ul. cez námestie
- nutné je vytvoriť aj parkovacie možnosti na úrovni Kasárenského námestia
- kapacita 300-500 parkovacích miest
/Zdroj: Odd. strategického rozvoja a financovania MMK/
Prílohy
1. | RTF 16,39 KB | Príloha č.1 Základné východiská parkovania v historickej časti mesta Košice |