po splnení legislatívnych náležitostí usporiadať mestu Košice verejnú zbierku na pomoc osobám a ich pozostalým, zasiahnutým tragickou nehodou v Chorvátsku.
Za riadne konanie verejnej zbierky, v zmysle čl. 1 ods. 2 vyhlášky, ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o verejných zbierkach a o lotériách a iných podobných hrách a v zmysle rozhodnutia Obvodného úradu z 10. septembra 2008, zodpovedajú MUDr. Marek Vargovčák námestník primátora mesta a Ing. Richard Dlhý, zástupca riaditeľa magistrátu.
K dnešnému dňu (17. septembru) bol stav účtu verejnej zbierky na pomoc postihnutým tragickou nehodou autobusu v Chorvátsku zo 7. septembra tohto roku 964 845 korún slovenských. Od tejto sumy je potrebné odrátať 1 400 korún, ktoré boli na účet vložené pri jeho zriaďovaní. Skutočný stav zbierky je teda 963 445 korún. Z účtu verejnej zbierky bolo predisponovaných už 40 000 korún a ďalšie úhrady sa pripravovali v priebehu dňa. Momentálne riešime potreby rodín, v ktorých došlo k úmrtiam. Finančné prostriedky sa im snažíme poskytnúť, v čo najkratšej dobe. V priebehu najbližších dní budú predisponované ďalšie prostriedky.
Ako sme vás už informovali rozdelenie a použitie výťažku zbierky sa použije na pokrytie nákladov spojených s pohrebom obetí a ďalších potrieb osôb zasiahnutých tragickou udalosťou a bude prísne kontrolované. Verejnosť bude o použití finančných prostriedkov informovaná. V zmysle ustanovenia čl. 4 ods. 2 až 4 vykonávacej vyhlášky organizátor zbierky predloží obvodnému úradu vyúčtovanie verejnej zbierky vo dvoch vyhotoveniach najneskôr do 30 dní po ukončení verejnej zbierky. Organizátor zbierky uverejní v dennej tlači, prípadne iným spôsobom v mieste obvyklým, oznámenie o čistom výnose verejnej zbierky a spôsobe jeho použitia v lehote do 15 dní od potvrdenia správnosti vyúčtovania. Zbierka bude ukončená 10. septembra 2009.
Náklady na usporiadanie symbolickej spoločnej rozlúčky usporiadanej mestom Košice 16. septembra 2008 zatiaľ neboli skompletizované. Nebudú však hradené z účtu verejnej zbierky.