Prejsť na obsah

Včeličky vystrieda slovné hodnotenie

Problémy s tlačivami
Školy v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice zaznamenali v súvislosti so zavedením metodického pokynu do praxe problémy s doručením tlačív vysvedčení. Všetkým základným školám v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice chýbali vysvedčenia pre 5. ročník ZŠ. Podľa informácií zo škôl, ktoré im boli poskytnuté od distribútora tlačív, predpokladaný termín doručenia vysvedčení bol 28. január 2009.

Oddelenie školstva Magistrátu mesta Košice rieši promptne problém s tlačivami a hodnotením žiakov v prvom polroku, ktoré nastali prijatím nového školského zákona (september 2008) a následne vydaním metodického pokynu Ministerstvo školstva SR z 13. januára 2009. „Zverejnenie metodického pokynu spustilo lavínu diskusii a otázok. Aby sme predišli „chaosu" oddelenie školstva zvolalo pracovné zasadnutie poradného zboru riaditeľov škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta, mesto je zriaďovateľom 37 ZŠ, na ktorom sme zaujali jednotné stanovisko k metodickému pokynu. Riaditeľom škôl sme následne poskytli potrebné informácie pre hodnotenie a klasifikáciu žiakov, konzultované s MŠ SR, o ktorých nás informovalo Oddelenie odborných a metodických činností Krajského školského úradu," vysvetlila vedúca oddelenia školstva MMK Helena Jeníková.

Základné školy budú pri hodnotení a klasifikácii za prvý polrok postupovať v zmysle nového školského zákona.Hodnotenie žiaka sa v rámci vzdelávania podľa tohto zákona vykonáva podľa úrovne dosiahnutých výsledkov, a to buď slovným hodnotením alebo klasifikáciou, alebo treťou možnosťou, čo je kombinácia klasifikácie a slovného hodnotenia. Hodnotenie platí pre všetky ročníky ZŠ. Problém nastal v tom, že oproti minulosti je prvýkrát možné hodnotiť žiakov l. ročníka aj známkou," dodala H.Jeníková.

Využijú slovné hodnotenie
Túto možnosť na základe prieskumu z celkového počtu 37 základných škôl využili dve základné školy v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Košice. Klasifikovanie prvákov prebehne na ZŠ Tomášikova a Krosnianska 2. Väčšina základných škôl v nultom a 1. ročníku využije slovné hodnotenie v zmysle metodického pokynu: dosiahol veľmi dobré výsledky, dosiahol dobré výsledky, dosiahol uspokojivé výsledky, dosiahol neuspokojivé výsledky. Kombinované hodnotenie prvákov si osvojila ZŠ Drábova.