Od 1. 1. 2010 od polnoci platia v košickej mestskej hromadnej doprave ďalšie zmeny, ktoré súvisia so zavedením mýta. „Chceme eliminovať prípadné ďalšie finančné dopady, ktoré vyplývajú zo zavedenia mýtneho systému, preto sme pripravili sériu ďalších opatrení," povedal v tejto súvislosti generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.
Opatrenia sa dotýkajú tých liniek, ktoré premávajú po spoplatnených trasách a platiť budú až do nedele 3. januára 2010.
Úpravy v MHD:
Linka č. 12
Všetky spoje linky 12 budú premávať len po zastávku Podnikateľská v Barci, kde bude zabezpečený prestup na linku náhradnej dopravy X12 do Šebastoviec. Odchody linky X12 zo Šebastoviec budú vykonané podľa cestovného poriadku linky 12.
Linky 20, 25, 52L, RA3, RA4, RA5, RA6 a RA7
Linky 20, 25, 52L, RA3, RA4, RA5, RA6 a RA7 v smere z mesta ukončia premávku na zastávke SOŠ automobilová. Ďalej bude zabezpečená náhradná doprava nasledovne:
- do Šace (linka 20): prestup na posilnenú električkovú linku R1, pri Vstupnom areáli U. S. Steel prestup na posilnenú linku 26; v opačnom smere taktiež linkami 26 a R1
- do Poľova (linka 25): prestup na posilnenú električkovú linku R1, na zastávke Poľov, rázcestie prestup na kyvadlovú dopravu X25 do Poľova.
- do Pereša a Lorinčíka (linka 52L): prestup na posilnenú električkovú linku R1, na zastávke Perešská prestup na kyvadlovú dopravu X52 na Pereš a do Lorinčíka.
- do U. S. Steel: prestup na posilnenú električkovú linku R1, ktorá bude nadväzovať aj na spoje RA.
Linka 21
Linka 21 bude premávať medzi zastávkami SOŠ automobilová a EZ elektrosystémy po obchádzkovej trase cez Valaliky. Nebude obsluhovať zastávky Moldavská, obchodné centrá; Pereš, vodojem; Perešská; Poľov, rázcestie a Ludvíkov dvor.
Linky 26P a RA2
Linky 26P a RA2 nebudú premávať. Cestujúcim odporúčame využiť linky náhradnej dopravy X25 a X52 a prestup na električku linky R1 a autobus linky 26.
Linky 23 a N3
Linky 23 a N3 budú premávať bez zmeny trasy. Na linke 23 pri zdvojených posilových spojoch však pôjde iba neskorší z nich.
Podľa aktuálneho vývoja v súvislosti s mýtnym systémom DPMK 3. januára 2010 rozhodne, v akom rozsahu budú pokračovať prípadné úpravy od 4. januára 2010. Viac info na www.ke.imhd.sk.
DPMK v súvislosti so zavedením mýta pripravil aj úpravy na linkách číslo 10, 11 a 54, o ktorých bola cestujúca verejnosť informovaná. „Pokiaľ sa situácia nezmení, čiže pokiaľ nedôjde k úprave legislatívy, DPMK bude hľadať aj ďalšie spôsoby znižovania nákladov, napríklad úpravu cestovných poriadkov ďalších liniek," uvádza v tejto súvislosti generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.
V prípade košického dopravného podniku sa zavedenie mýta vzťahuje na približne 50% liniek. Palubné jednotky je potrebné namontovať do 219 vozidiel. Ide o 203 autobusov MHD, 2 zájazdové autobusy a 14 technologických vozidiel (napr. žeriav a plošina, ktorá slúžia pri odstraňovaní následkov havárií a podobne). Predbežné nálakady, ktoré súvisia so zavedením mýta vyčíslil DPMK na 165,5 tisíc eur. (Samotná montáž a zaplatenie depozitu by mali vyjsť na cca 35,5 tisíc eur. Pokiaľ bude musieť DPMK platiť na jednotlivých úsekoch mýto, pri plnej sadzbe to znamená zvýšené náklady pre DPMK o 130 tisíc eur, pri polovičnej sadzbe o 65 tisíc eur.)
(tlačová správa DPMK)