Viceprimátora mesta Martina Petruška a riaditeľa košického magistrátu Pavla Lazúra o tom informoval na dnešnom (2. 8. 2018) kontrolnom dni stavby MET (modernizácia električkových tratí) riaditeľ košického závodu Eurovia SK, ktorá košické trate modernizuje, Štefan Bálint.
Práce na poslednom modernizovanom úseku, od Steel arény až po okružnú križovatku „Moldavská" napredujú podľa stanoveného harmonogramu, a aj napriek enormným horúčavám, v svižnom tempe. Podľa Š. Bálinta, ak nedôjde k nejakým nepredvídateľným okolnostiam, dátum celkového ukončenia stavby, čiže koniec augusta tohto roka, bude dodržaný.
„S prácami sme na tom naozaj veľmi dobre, máme harmonogram, každý deň sa na stavbe stretávame so zástupcami investora, prípadné problémy riešime vďaka tejto výbornej spolupráci okamžite. Ku dnešnému dňu už máme za sebou preberacie konania, a všetko smerujeme k tomu, aby sme mohli požiadať o kolaudačné konanie, čo sa električiek týka. Na budúci týždeň (8. 8. 2018) začíname so skúšobnými jazdami električiek, ktoré budú skúšobne jazdiť v celom úseku, od Steel arény, po Moldavskej ceste, samozrejme, vrátane okružnej križovatky „Moldavská"," uviedol Š. Bálint.
V tejto súvislosti viceprimátor prosí všetkých Košičanov, aby od 8. augusta boli v spomínanom úseku stavby čo najviac opatrní a dávali si kvôli skúšobne premávajúcim električkám pozor, keďže tadiaľ električky nejazdili už dlhší čas. Eurovia zároveň upozorňuje, že od spomínaného dátumu už bude celé trakčné vedenie v danom úseku natrvalo pod napätím.
M. Petruško sa na kontrolnom dni vyjadril aj k asfaltovaniu ciest a chodníkov na celej Moldavskej ceste až po Steel arénu. Pôvodné asfaltové koberce tam boli v dezolátnom stave, preto mesto nad rámec projektu modernizácie električkových tratí vyčlenilo financie z rozpočtu na realizáciu nových asfaltových povrchov.
„V prvej fáze boli urobené nové asfalty, avšak iba dočasne, a vznikli z toho rôzne dezinterpretácie a aj medializované chaotické informácie. Na viacerých kontrolných dňoch som viackrát povedal, že tak ako sme riešili novými asfaltmi cesty na „Terase", chceme komplexne riešiť aj úsek od „Moldavskej" až po budovu košických súdov. Kompletne nový asfalt dáme v tomto úseku nielen na cesty, ale aj chodníky, budú tam osadené aj nové obrubníky. Mesto na to vyčlenilo extra balík peňazí, takže to vyriešime ozaj komplexne," zdôraznil viceprimátor.
Zhotoviteľa diela sa pýtal aj na to, či v súvislosti so stavbou ešte hrozia košickej motoristickej verejnosti nejaké ďalšie dopravné obmedzenia. Podľa Š. Bálinta, keďže po ukončení prác sprejazdnili v plnom profile križovatku Žižkova – Štúrova – Kuzmányho, poobedňajšie kolóny počas dopravnej špičky sa už v smere od Toryskej ulice nevytvárajú. Zatiaľ ešte Eurovia nemôže uvoľniť pre motoristov aj ďalšie komunikácie, lebo by to výrazne skomplikovalo dopravu v meste. Kompletne by mal byť uvedený úsek pre dopravu, vrátane mestskej hromadnej, uvoľnený a prejazdný 31. 8. 2018.
P. Lazúra zaujímalo, kedy bude celkovo dokončená časť cestnej komunikácie na Triede SNP, od Magistrátu mesta Košice k obchodnému centru Billa.
„Včera (1. 8. 2018) sme tam robili podkladnú vrstvu, urobíme obrusnú, presmerujeme dopravu, odfrézujeme, a na budúci týždeň bude ten úsek hotový. Takže Terasa bude spravená kompletne, vrátane prepojov cez cestu v plnom profile. Na budúci týždeň sa už púšťame aj do frézovania pri okružnej križovatke „Moldavská", chceli by sem to mať urobené do polovice augusta. Potom už nastúpime na maľovanie vodorovných dopravných značení. Ešte nás čaká frézovanie starého asfaltu na križovatke pri magistráte, tieto práce sú ale otázkou jedného, maximálne dvoch dní. Určite to ale chceme stihnúť počas letných školských prázdnin," vysvetlil Š. Bálint.