Prejsť na obsah

Na magistráte dnes otvorili vynovenú Kanceláriu prvého kontaktu

Na magistráte mesta Košice začala dnes opätovne fungovať vynovená Kancelárie prvého kontaktu (KPK). Stavebné úpravy pre zlepšenie pohodlia návštevníkov stáli vyše 55 000 eur a boli financované z rozpočtu mesta. V zrekonštruovanej KPK na prízemí budovy magistrátu na Triede SNP 48 sa nachádza celkovo 14 pracovísk na vybavovanie podnetov a úradných záležitostí občanov ako je napr. osvedčovanie dokumentov, miestne dane, komunálny odpad, parkovanie a pokladňa.

Primátor: Kvalitnejšie prostredie ocenia všetci, čo si tu potrebujú niečo vybaviť

„Ďakujem všetkým, ktorí sa o tieto krásne priestory Kancelárie prvého kontaktu pričinili. Vytvorili sme kvalitnejšie prostredie pre občanov na vybavovanie ich úradných záležitostí a služieb. Zároveň tým získajú vhodnejšie pracovné podmienky aj naši zamestnanci. Som rád, že sme sa vďaka rekonštrukcii presunuli do 21. storočia a nové priestory spĺňajú požiadavky na moderný a fungujúci magistrát. Verím, že sa tu všetci Košičania budú odteraz cítiť lepšie a spokojnejšie,“ skonštatoval počas slávnostného otvorenia KPK košický primátor Jaroslav Polaček (nezávislý).

Po rekonštrukcii sa získala aj väčšia variabilita priestorov. Znamená to, že počet kontaktných miest pre občanov sa podľa potreby môže zvyšovať alebo znižovať. Okrem toho pribudlo aj nové vybavenie a priestory na sedenie.

Novinkou sú zasadačky, ktoré si zamestnanci magistrátu na stretnutia s občanmi budú môcť on-line rezervovať v kalendári a kde budú mať možnosť pripojiť aj svoj notebook. V KPK sú inštalované infotabule s elektronickým vyvolávacím systémom, platobný kiosk, elektronická úradná tabuľa, kamerový bezpečnostný systém. Samozrejmosťou je aj wi-fi pripojenie.

Návštevníci magistrátu môžu modernou formou spoznávať aj históriu Košíc

Návštevníci KPK si vo vynovených priestoroch môžu pozrieť aj stálu expozíciu s listinami mesta ako sú napodobeniny originálov historických listín, ktorými bol Košiciam udelený štatút mesta, erb, vlajka alebo kronika. Pod každým exponátom je v slovenskom a anglickom jazykom popis a QR kód, ktorým sa po naskenovaní bude dať získať viac informácií z histórie mesta.

Magistrát ponúka od februára tohto roka možnosť online objednávania na pracoviská KPK. Vďaka tomu sa môžu občania objednať na konkrétny deň a čas a vyhnúť sa tak čakaniu. Objednávanie je k dispozícii na webovej stránke mesta cez online formulár. Obyvatelia mesta takisto majú možnosť komunikovať s magistrátom mesta aj cez internetový portál www.esluzbykosice.sk.

Pripravujú sa aj ďalšie projekty pre občanov

Okrem rekonštrukcie priestorov KPK zlepšuje magistrát svoje služby pre občanov aj vývojom nového digitálneho prostredia pre všetky služby. V ňom budú do jedného prostredia zahrnuté všetky elektronické služby. V rámci jednej aplikácie bude postupne možné využiť moduly napríklad pre nákup lístkov MHD, parkovanie cez akéhokoľvek poskytovateľa služby, lístkov na kúpalisko alebo správy čitateľského preukazu v Knižnici pre mládež. Okrem toho sa pripravuje aj druhá etapa rekonštrukcie KPK a opláštenie budovy magistrátu. Realizácia týchto projektov bude závisieť od finančných možností rozpočtu mesta a prípadného využitia externých finančných zdrojov z eurofondov.