V sobotu 12. októbra tesne pred polnocou bola po šiestich dňoch kompletne obnovená dodávka teplej vody pre obyvateľov 34 odberných miest na Rožňavskej, Humenskej a Michalovskej ulici. V domácnostiach v tejto časti Luníku VII v Košiciach od piatkového večera opätovne hrejú aj radiátory. Stalo sa tak vďaka tomu, že spoločnosti TEHO sa v predstihu oproti pôvodnému plánu podarilo zabezpečiť dodávky tepla a teplej úžitkovej vody, ktoré museli byť v tejto oblasti prerušené po minulotýždňovom odstavení výmenníka na Rožňavskej ulici.
Výmenník bol mimo prevádzky od nedeľňajšieho večera, keď sa v ňom zrútil strop. Padajúce časti panelov poškodili technológiu pre dodávku tepla a teplej úžitkovej vody. To spôsobilo prerušenie dodávok tepla a teplej úžitkovej vody na 34 odberných miestach v bytovkách na Luníku VII ako aj v budove Základnej umeleckej školy (ZUŠ) na Rožňavskej 10, ktorá je spojená s výmenníkom.
„Teší ma, že môžem oznámiť domácnostiam, ktoré boli kvôli padnutému stropu v našom výmenníku na Rožňavskej ulice postihnuté prerušením dodávok tepla a teplej úžitkovej vody, že od piatkového, resp. sobotňajšieho večera, sa nám tam podarilo obnoviť dodávky. V piatok ráno o ôsmej začali naši zamestnanci opravu technologickej časti výmenníka. Svoju prácu dokončili v sobotu v noci po 40 hodinách nepretržitých prác. Vo výmenníku budú aj naďalej prebiehať sanačné a stavebné práce avšak už len na obnovení strešnej konštrukcie. Kvôli tomu bude aj naďalej prerušená výučba v ZUŠ na Rožňavskej 10,“ informoval riaditeľ TEHO Jaroslav Tkáč.
Viceprimátor Gibóda poďakoval zamestnancom TEHO za ich úsilie a obyvateľom za trpezlivosť
Námestník primátora mesta Košice Marcel Gibóda (nezávislý) sa bol v uplynulých dňoch priamo v poškodenom výmenníku na Rožňavskej ulici viackrát pozrieť na postup stavebných a rekonštrukčných prác. Informácie o opätovnom spustení činnosti výmenníka ho potešili. Zároveň sa v mene vedenia mesta poďakoval obyvateľom tejto lokality za trpezlivosť pri čakaní na to, kedy sa podarí obnoviť dodávky tepla a teplej vody.
„Chcem poďakovať všetkým zamestnancom TEHO, ktorí sa v piatok a v sobotu podieľali na oprave technológie výmenníka. Vďaka ich úsiliu sa podarilo skrátiť odhadovaný čas opätovného spustenia prevádzky výmenníka v prípade dodávok tepla o dva dni a o vyše jeden deň pri znovuobnovení dodávok teplej vody. Naše poďakovanie patrí aj stavebnej firme, ktorá od pondelka odstraňovala v náročných podmienkach stavebnú suť a stabilizovala jeho strop, aby potom mohli zamestnanci TEHO zabezpečiť opravu technológie vo výmenníku,“ skonštatoval viceprimátor.
Kompenzácie dostanú správcovia, tí ich potom rozúčtujú domácnostiam
TEHO oznámilo svojim zmluvným partnerom ako aj dotknutým správcovským spoločnostiam, akým spôsobom im poskytne kompenzácie za to, že im v uplynulých dňoch nemohla kvôli poškodeniu výmenníka poskytovať zmluvné služby.
„Finančné odškodnenie bude realizované formou vrátenia polovice fixného poplatku za teplo, ktorý zaplatia za október. Keďže v čase havárie neboli realizované dodávky tepla, odberateľom za ten čas nebudú účtované ani variabilné náklady. Kompenzácie vyplatíme na účet správcovských spoločností, keďže oni sú zmluvnými partnermi spoločnosti TEHO pre dodávku tepla. Tí ich už potom vyúčtujú jednotlivým domácnostiam,“ povedal Jaroslav Tkáč.