V týchto dňoch sa na prízemí Magistrátu mesta Košice na Triede SNP 48 začala rekonštrukcia priestorov Kancelárie prvého kontaktu, ktorej cieľom je skvalitniť služby pre občanov.Jednotlivé pracoviská pre vybavovanie úradných záležitostí budú fungovať aj naďalej, na najbližšie dva mesiace sa zmení len ich umiestnenie.
Od stredy 15. marca si občania vybavia potrebnú agendu na prízemí v trakte F (naľavo od bočného vstupu na magistrát), kde sa presunú pracoviská osvedčovanie dokumentov a komunálny odpad, miestne dane, parkovanie, podateľňa, vrátnica aj vyvolávací systém. Pokladňa bude počas rekonštrukcie sídliť v trakte E, platobný terminál bude dočasne nedostupný. Občanov na tieto presunuté pracoviská navedú smerové tabuľky.
Pribudne viac priestoru a súkromia
Ukončenie stavebných prác je naplánované na polovicu mája tohto roka. Prestavbou a modernizáciou Kancelárie prvého kontaktu vzniknú štyri kóje, pričom v každej bude priestor pre dve pracoviská. V bežnej prevádzke budú k dispozícii štyri pracoviská, no v období väčšej vyťaženosti KPK, keď sa napríklad podávajú priznania k miestnym daniam, sa počet pracovísk zdvojnásobí. Okrem toho pribudne nové vybavenie a priestory na sedenie.
Občania sa môžu objednať na konkrétny čas
Od februára tohto roka na košickom magistráte funguje aj služba online objednávania na pracoviská Kancelárie prvého kontaktu. Vďaka nej sa môžu občania objednať na konkrétny deň a čas a vyhnúť sa tak čakaniu.
Objednávanie je k dispozícii na webovej stránke mesta cez online formulár. Na výber je päť služieb – osvedčovanie, miestne dane, komunálny odpad, parkovanie a pokladňa. Podrobnejšie informácie je možné nájsť tu: https://www.kosice.sk/clanok/na-magistrat-sa-objednate-uz-aj-z-pohodlia-domova
Kvôli rozsiahlej rekonštrukcii hlavného schodiska magistrátu je naďalej uzavretý hlavný vchod do budovy. Pre verejnosť a zamestnancov je k dispozícii bočný chod od parkoviska na Ružínskej ulici. Opätovné sprístupnenie hlavného schodiska na magistrát sa predpokladá v priebehu tejto jari.