Prejsť na obsah

Modernizácia električkových tratí v Košiciach – 2. etapa – 1. časť

NÁZOV PROJEKTU Modernizácia električkových tratí v Košiciach – 2. etapa – 1. časť

LOGO        

  

ODKAZ NA FOND
 Tento projekt je spolufinancovaný Európskou úniou vo výške 85 % z prostriedkov Kohézneho fondu a vo výške 10 % zo štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.
KF - KOHÉZNY FOND
"Investícia do Vašej budúcnosti"

MIESTO REALIZÁCIE   Mesto Košice
CELKOVÉ NÁKLADY   94 427 833,74 €
VÝŠKA NFP   89 706 442,05 €

OPERAČNÝ PROGRAM (FOND) 
Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, Prioritná os 3: Verejná osobná doprava, Investičná priorita: 7ii – Vývoj a zlepšovanie ekologických priaznivých, vrátane nízkohlukových a nízkouhlíkových dopravných systémov, vrátane vnútrozemských vodných ciest a námornej dopravy, prístavov, multimodálnych prepojení a letiskovej infraštruktúry v záujme podpory udržateľnej regionálnej a miestnej mobility, Špecifický cieľ 3.1: Zvýšenie atraktivity verejnej osobnej dopravy prostredníctvom modernizácie a rekonštrukcie infraštruktúry pre IDS a mestskú dráhovú dopravu

POSKYTOVATEĽ   Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
PRIJÍMATEĽ   Mesto Košice
SÍDLO PRIJÍMATEĽA   Trieda SNP 48/A, 040 11 Košice

CIEĽ PROJEKTU 
3.1 Zvýšenie atraktivity verejnej osobnej dopravy prostredníctvom modernizácie a rekonštrukcie infraštruktúry pre IDS a mestskú dráhovú dopravu

OPIS PROJEKTU
 
Predmetom projektu je modernizácia električkových tratí v meste Košice o celkovej dĺžke 7,9 km. Projekt priamo nadväzuje na projekt Košickej regionálnej integrovanej dopravy a jeho cieľom je skvalitniť a modernizovať parametre koľajovej infraštruktúry pre električkovú dopravu v meste Košice a tým zatraktívniť verejnú dopravu a zvýšiť počet cestujúcich využívajúcich verejnú osobnú dopravu (pred individuálnou).
Pre dosiahnutie cieľov projektu budú v rámci modernizácie električkových koľajových tratí, križovatiek, obratísk a sprievodnej infraštruktúry realizované opatrenia, ktoré zvýšia bezpečnosť a plynulosť električkovej dopravy, zvýšia komfort cestujúcej verejnosti a redukujú na viacerých miestach kolízne situácie, resp. bodové nedostatky ako napr. doplnenie účelovej svetelnej signalizácie na najrizikovejších cestných koľajových prejazdoch, stavebné úpravy existujúcich zastávkových ostrovčekov, optimalizácia umiestnenia električkových zastávok na
niektorých traťových úsekoch vrátane doplnenia nových zastávok, modernizácia trakčného vedenia, meniarní a ostatných káblových rozvodov.

Predmetom realizácie predkladaného projektu je líniová stavba mestskej električkovej dráhy, ktorá spočíva v modernizácii vybraných úsekov električkovej siete mesta Košice a pozostáva z týchto ucelených častí:
- UČS 08 - Ul. Moldavská, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd Moldavská (mimo),
- UČS 09 - Kruhová križovatka Moldavská,
- UČS 10 - Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Bardejovská (mimo) – križ. Laborecká (mimo),
- UČS 11 - Ul. Trieda SNP, úsek trate križ. Laborecká – obratisko Amfiteáter (mimo),
- UČS 12 - Ul. Zimná, úsek trate od križ. TIP TOP – obratisko Botanická záhrada (mimo),
- UČS 13 - Obratisko Botanická záhrada,
- UČS 14 - Ul. Komenského, úsek trate NMM (mimo) – obratisko Havlíčková (mimo),
- UČS 15 - Križovatka VSS.

 

AKTIVITY PROJEKTU 
1. Hlavná aktivita: Modernizácia električkových tratí vrátane prvkov preferencie MHD a napojenia na ostatné druhy MHD a nemotorovú dopravu
1.1 Realizácia stavebnej činnosti
1.2 Výkup pozemkov

2. Podporné aktivity
2.1 Riadenie projektu
2.2 Informovanie a komunikácia

VÝSTUPY PROJEKTU 
Modernizácia električkových tratí v meste Košice bude mať vplyv na zvýšenú pridanú hodnotu verejnej hromadnej dopravy, zvýšenie komfortu, plynulosti a bezpečnosti prepravy cestujúcich a vybavenosť informačných technológií. Taktiež sa očakáva rast dopytu po službách MHD a to aj z dôvodu prepojenia s integrovanou hromadnou koľajovou dopravou.

Pravidelne cestujúci občania pocítia časovú úsporu vyplývajúcu z vyššej frekvencie a relatívne kratšieho prepravného času. Prepravný čas bude kratší pre kratšie doby prestupu na zastávkach, resp. z dôvodu priameho spojenia. Tým sa podstatne zvýši flexibilita mestskej
hromadnej dopravy. Medzi čiastočne vyčísliteľné efekty projektu patria environmentálne vplyvy, ktoré spočívajú v poklese prašnosti, zmenšení nežiaducej produkcie odpadu a celkového znečisťovania životného prostredia v dôsledku údržby a podobne.

Realizáciou projektu sa dosiahnu nasledovné hlavné výsledky, resp. projekt bude mať nasledovné dopady:
• modernizácia vybraných električkových tratí v rozsahu 7,9 km,
• vytvorenie uceleného modernizovaného úseku tratí predovšetkým v centre a širšom centre mesta,
• modernizácia systému kontroly a riadenia dopravy vrátane doplnenia moderných technológií a vytvorenie zodpovedajúceho technického zázemia,
• zníženie nákladov na údržbu koľajových tratí ich modernizáciou v rozsahu cca 21 % súčasných nákladov,
• zníženie spotreby elektrickej energie v rozsahu cca 10 % (spoločne s realizáciou nákupu nových vozidiel),
• zníženie produkovaného hluku a vibrácií na modernizovaných úsekoch na úroveň obmedzení stanovených legislatívou (spoločne s realizáciou nákupu nových vozidiel),
• zvýšenie priemernej prevádzkovej prepravnej rýchlosti v rozsahu cca 10 % a zníženie meškania jednotlivých spojov v rozsahu cca 10 % (spoločne s realizáciou nákupu nových vozidiel).

ZAČIATOK REALIZÁCIE   01/2014
UKONČENIE REALIZÁCIE   03/2019
TYP PROJEKTU   Investičný
FÁZA REALIZÁCIE   Ukončený

Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra nájdete na www.opii.gov.sk
webové sídlo RO OPII: www.mindop.sk
webové sídlo Centrálneho koordinačného orgánu: www.eufondy.sk

/Zdroj: Oddelenie strategického rozvoja, referát projektov EÚ/