V týchto dňoch sa mali v košických uliciach opätovne rozbehnúť viaceré plánované opravy a rekonštrukcie ciest. Aj napriek priaznivému počasiu sa tak nedeje. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) mestu potvrdil, že od minulého týždňa skúma námietky dvoch stavebných spoločností voči výsledkom verejnej súťaže na Stavebnú údržbu a opravy pozemných komunikácií v meste Košice. Obe spoločnosti vo svojich podaniach žiadajú, aby ÚVO zrušilo výsledok tohto verejného obstarávania. ÚVO posudzuje kompletnosť dokumentácie k predmetnej zákazke, o námietkach by mal úrad rozhodnúť do 30 dní od ich doručenia.
Primátor Košíc Jaroslav Polaček (nezávislý) ešte koncom júla podpísal podklady na to, aby mesto mohlo vyhlásiť prostredníctvom Vestníka verejného obstarávania súťaž na opravy ciest a chodníkov za 8,6 milióna eur bez DPH. Oproti predchádzajúcemu verejnému obstarávaniu sa zákazka na opravu komunikácií v meste nedelila na dve časti pre okresy Košice I a III, resp. Košice II a IV.
Rámcová dohoda s víťaznou firmou na 24 mesiacov nemôže byť podpísaná
Predtým pri rozdelení zákazky na časti bolo mesto obmedzené kvôli vopred zazmluvnenému predpokladanému množstvu stavebných prác. Kvôli väčšej transparentnosti procesov a úspore finančných zdrojov mala vzísť z verejného obstarávania jedna víťazná firma. S ňou chcelo mesto uzatvoriť „Rámcovú dohodu“ na obdobie 24 mesiacov, na základe ktorej by víťaznej firme zadávalo objednávky na opravy a rekonštrukcie jednotlivých úsekov ciest.
Ponuky do spomínaného verejného obstarávania predložilo celkovo šesť uchádzačov. Mesto Košice v závere septembra vyhodnotilo verejné obstarávanie, no kvôli námietkam dvoch spoločnosti nebola doteraz podpísaná zmluva s víťazným uchádzačom. Víťazná firma uspela s ponukou, ktorá by predstavovala úsporu vyše 1,2-milióna eur, resp. 14-percent voči predpokladanej hodnote zákazky.
Riaditeľ Čop: Tým, že sme vybrali jedného dodávateľa, sme ušetrili mestu nemalé finančné prostriedky
Riaditeľa magistrátu Marcela Čopa mrzí, že súčasné pekné počasie nemôže mesto využiť na to, aby sa v uliciach mesta opätovne rozbehli plánované opravy a rekonštrukcie ciest.
„Informovali sme ÚVO, že trváme na správnosti a zákonnosti vyhodnotenia vyhlásenej verejnej súťaže. Pripravili sme ju naozaj transparentne a v zmysle zákona bola aj transparentne vyhodnotená. Sme presvedčení, že námietky navrhovateľov voči priebehu verejného obstarávania sú neodôvodnené, neoprávnené a účelové. Svedčia o tom aj predpokladané ceny, s ktorými išli jednotlivé firmy do tejto verejnej súťaže. Rozdiely medzi prvými piatimi uchádzačmi neboli ani len 5 percent. Veríme, že ÚVO čo najskôr rozhodne a do konca roka sa bude môcť v našich uliciach realizovať aspoň časť opráv a plánovaných rekonštrukcií. Zároveň sme presvedčení, že našim rozhodnutím vybrať jedného dodávateľa sme ušetrili mestu značné finančné prostriedky,“ povedal riaditeľ košického magistrátu.