Prejsť na obsah

Magistrát šetrí. Zruší 30 pozícií vedúcich pracovníkov

Magistrát mesta Košice (MMK) plánuje zmeniť organizačnú štruktúru. Celkovo by mal zrušiť 23 referátov a 7 oddelení, čím by zaniklo 30 vedúcich pozícií, ktoré sú podľa nového vedenia Mesta Košice nadbytočné.

„V návrhu organizačnej zmeny sme uplatnili dva základné princípy. Prvý je, že MMK má byť funkčný a Mesto Košice musí plniť úlohy, ktoré mu vyplývajú zo všeobecne záväzných právnych predpisov. Druhý je procesný, t. j. vedenie sa snažilo prácu, ktorá prebieha na magistráte zjednodušiť, upraviť alebo eliminovať tú, ktorá sa ukázala ako duplicitná," uvádza sa vo vyhlásení vedenia Mesta Košice, ktoré zdôrazňuje, že sa neuberá cestou celoplošného znižovania stavu, ale zefektívnením práce, čoho výsledkom je zníženie počtu riadiacich zamestnancov.

Z pôvodných 49 referátov ostane 26 a z pôvodných 14 oddelení ostane 7. Úspora a zmena sa tak dotkne 30 riadiacich zamestnancov. Premenou prejde oddelenie majetkové, kde boli doposiaľ tri referáty (Správa majetku, Predaj majetku a Technická evidencia majetku). Ostanú dva (Evidencia majetku a Nakladanie s majetkom). Oddelenie Právne malo dva referáty (Právne a Legislatívne), vznikne jeden referát (Právny a legislatívny). Oddelenie Stavebného úradu zhutní doterajších päť referátov do jedného a podobnou zmenou prejde aj oddelenie Útvaru hlavného architekta, ktorý príde o štyri referáty.

Významný bude rozdiel v oddelení Archívu mesta Košice, ktorý mal doteraz 5 pracovníkov, z nich traja boli vo vedúcej pozícii. Organizačne pod riaditeľa Archívu mesta Košice spadali dva referáty - Referát starších dejín s jedným vedúcim a jedným zamestnancom a Referát novších dejín, ktorý mal tiež svojho vedúceho a jedného zamestnanca. Neprijateľné je pre súčasné vedenie aj doterajšie fungovanie Oddelenia školstva, kde na Referáte športu a mládeže figuroval len vedúci referátu bez priamych podriadených. Oddelenie výstavby a životného prostredia ukrývalo jedného vedúceho Referátu energetiky a jedného zamestnanca.

Všetky zmeny budú prerokované 19.4. v mestskom zastupiteľstve. V prípade schválenia poslancami nadobudnú účinnosť od 1.5.2011. Zaniknúť by teda malo 30 vedúcich pracovných pozícií, čo sa klasifikuje ako hromadné prepúšťanie. Ak dôjde k ukončeniu pracovného pomeru pre nadbytočnosť, budú mať uvedení zamestnanci nárok na odstupné.

Radnica vďaka odchodu vedúcich úradníkov ušetrí v priemere 1 150 EUR mesačne za jedného, čo je 34 500 EUR mesačne za tridsiatich. Ročne tak mesto ušetrí 414 000 EUR. Tieto zmeny sú prvým kolom reorganizácie úradu. V druhom prehodnotí vedenie Mesta Košice počet pracovníkov na magistráte takisto vo vlastnej réžii na jednotlivých referátoch. Noví vedúci navrhnú reálny počet zamestnancov na referátoch.

„Analýzu urobia noví vedúci, nebudeme využívať žiadne drsné externé audity. Nezaplatíme ako bývalé vedenie mesta na čele s vtedajším primátorom Františkom Knapíkom v roku 2009 dvom personálnym agentúram za výber šiestich zamestnancov vyše 33 000 €! Možno si pamätáte, že vtedy dvaja zo šiestich nadštandardne draho získaných zamestnancov dali len pár mesiacov po prijatí do zamestnania na magistráte výpovede. Na vlastné žiadosti a bez uvedenia dôvodov. Konkrétne vedúci referátu marketingu a cestovného ruchu nastúpil na magistrát v marci 2009 a odišiel k 31. júlu, čo znamená, že bol zamestnancom košického magistrátu iba päť mesiacov. Vedúca samostatného referátu personalistiky, práce a miezd prišla vo februári toho istého roka a odišla v auguste. Čiže zotrvala na magistráte len o mesiac viac. Po magistráte urobíme poriadok aj v mestských firmách," vyhlasuje súčasné vedenie Mesta Košice.

Jeho prioritným cieľom je priblížiť zamestnacov Mesta Košice ku Košičanom a zvýšiť bezpečnosť Košíc. V januári nastúpilo na odborné policajné školenie 14 nových policajtov, ktorí po jeho ukončení (27. apríla) nastúpia na viaceré stanice Mestskej polície. Na jeseň tohto roka k nim pribudne ďalších 10 novovyškolených mestských policajtov, ktorí budú nasadení do terénu.