Ministerstvo dopravy a výstavby SR vydalo povolenie na čiastočnú uzávierku rýchlostnej cesty R2 – R4 – PR3 v Košiciach v križovatke VSS. Nevyhnutná rekonštrukcia križovatky VSS, ktorá je súčasťou 2. etapy modernizácie električkových tratí v Košiciach, začne od soboty 4. marca 2017 od 6:00 hod. Predpokladané ukončenie rekonštrukcie križovatky VSS je 31. júla 2017.
„Schválený termín uzávierky je pre cestujúcu verejnosť výhodnejší ako pôvodne navrhnutý 27. február, pretože školákom na východnom Slovensku začínajú jarné prázdniny a premávka v meste nebude taká, ako počas bežných pracovných dní. Takže všetci, ktorých sa budú týkať s uzáverou súvisiace zmeny v doprave, si na ne môžu zvykať v jednoduchších podmienkach," hovorí primátor mesta Košice Richard Raši.
Rekonštrukcia križovatky VSS bude znamenať, že autá sa nedostanú z centra mesta po Južnej triede cez uzavretú križovatku VSS na Alejovú ulicu, na Sídlisko Nad jazerom a ani do Barce. Obchádzka povedie po odbočení z Južnej triedy cez Cintorínsku, Rastislavovu a Alejovú ulicu, s napojením na privádzač rýchlocesty. Z Barce sa bude dať autom odbočiť iba doprava na most VSS. Vodiči budú môcť pokračovať cez Vyšné Opátske na Prešovskú ‑ Sečovskú alebo sa pri teplárni otočiť a vrátiť sa späť na most VSS. Zmeny v doprave budú vyznačené osadením prenosných dopravných značiek a dopravných zariadení. O zmenách električkovej a autobusovej dopravy bude ešte dnes informovať verejnosť Dopravný podnik mesta Košice.
Podľa informácií od zástupcov Letiska Košice, navrhnutú obchádzkovú trasu po Čkalovovej ulici v Barci cez účelovú komunikáciu okolo terminálu Letiska Košice s napojením na rýchlostnú cestu pri Pereši, nebude môcť využívať široká motoristická verejnosť. „Na základe odborného posudku súčasného technického stavu a spôsobilosti účelovej komunikácie Letiska Košice pre zvýšenú premávku z hľadiska únosnosti a rozmerov konštatujeme, že technický stav tejto komunikácie je nevyhovujúci a účelová komunikácia v súčasnom stave nespĺňa predpoklady na zvládnutie odklonu dopravy. Účelová komunikácia v prevažnej väčšine úsekov nespĺňa šírkové a technické parametre pre obojsmernú premávku," hovorí Juraj Toth, marketingový manažér Letiska Košice. Podľa jeho slov je absolútnou prioritou Letiska Košice zabezpečenie bezpečnosti a plynulosti letovej prevádzky. „Účelová komunikácia sa využíva najmä správu a prevádzku letiska Košice, predovšetkým na dopravu leteckého paliva zo skladov leteckých pohonných látok na plochu letiska, ďalej pre účely bezpečnostnej ochrany a zabezpečenie funkčnosti zariadení Letových prevádzkových služieb. Zároveň slúži ako hlavná prístupová komunikácia v prípade núdzových situácií. Náklady na opravy a údržbu predmetnej komunikácie znáša v plnom rozsahu Letisko Košice, keďže komunikácia je v jeho súkromnom vlastníctve. Letisko chce ale urobiť maximum a vyjsť v ústrety obyvateľom susedných mestských častí - Barca a Šebastovce. Vyčlení pre ne dočasné povolenia na prejazd po účelovej komunikácii, platné počas trvania rekonštrukcie križovatky VSS. Distribúciu povolení zabezpečia pre svojich obyvateľov miestne úrady oboch mestských častí," dodáva J. Toth.