Mesto Košice elektronizuje v rámci projektu „Elektronizácia služieb mesta Košice" spolufinancovaného z Operačného programu Informatizácia spoločnosti osemdesiat služieb určených občanom a podnikateľom. S cieľom oboznámiť s projektom zorganizovalo koncom mája 2015 mesto Košice svoju prvú konferenciu.
Konferencia bola určená pre laickú i odbornú verejnosť. Na konferencii sa zúčastnilo vyše 350 registrovaných účastníkov, ako odborní garanti z Magistrátu mesta Košice, mestských organizácií a mestských častí, odborná verejnosť z Technickej Univerzity v Košiciach alebo Univerzity Pavla Jozefa Šafárika. Konferenciu otvoril príhovorom námestník primátora mesta Košice Martin Petruško. Svoje príspevky predniesli zástupcovia spoločnosti, ktorá je dodávateľom systému. Najviac zaujal príspevok Ing. Petra Bobíka, architekta riešenia, ktorý svoj príspevok založil na živej prezentácii prvých ukážok z osemdesiatich služieb, ktoré projekt elektronizuje. Projektoví manažéri zo strany objednávateľa Mesta Košice a zo strany dodávateľa hovorili o obsahu, význame a prínosoch projektu pre občana, o histórii a súčasnosti eGovernmentu všeobecne a porovnaní svetových trendov so stavom na Slovensku a v neposlednom rade o Operačnom programe Informatizácia spoločnosti a jeho cieľoch. Hosťom konferencie bol vedúci projektu „Elektronizácia služieb bratislavskej samosprávy" a vedúci oddelenia informačných technológií Magistrátu mesta Bratislava Ing. Živko Peev. Hovoril o skúsenostiach, podobnostiach i rozdieloch projektov „Elektronizácia služieb bratislavskej samosprávy" a „Elektronizácia služieb mesta Košice". Ako posledný príspevok na konferencii odznel legislatívny rámec eGovernmentu od legislatívneho analytika dodávateľa Mgr. Antona Jánoša.
Projektom zavádzaný online systém zvýši kvalitu, efektivitu a prístupnosť služieb mesta a mestských častí pre verejnosť a odbúra zbytočnú byrokraciu. Ide o prvý a nesmierne dôležitý krok k tomu, aby mesto postupne umožnilo občanom a podnikateľom vybaviť akúkoľvek úradnú komunikáciu z pohodlia domova alebo kancelárie. Systém bude v pilotnej prevádzke prístupný už od septembra 2015.
Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Zdroj: Európsky fondy regionálneho rozvoja.