Prejsť na obsah

Košice opäť ožijú módou!

Tretí ročník Košice Fashion Week (KFW) s podtitulom „Móda spája svet" sprostredkuje návštevníkom jedinečný módny zážitok. Zaujímavé lokácie východoslovenskej metropoly budú hostiť módne prehliadky renomovaných slovenských návrhárov a program nadchádzajúceho ročníka ponúkne návštevníkom možnosť zoznámiť sa s tvorbou úspešných módnych tvorcov zo Slovenska i okolitých štátov. Podujatia budú už tradične prebiehať v Kasárňach / Kulturparku K13 (Košické kultúrne centrá). 

Aktuálny ročník KFW začne jedinečným celovečerným dokumentárnym filmom – LAGERFELD dôverné. Pár slov o filme: LAGERFELD Dôverné je intímnym a ľudským portrétom KARLA LAGERFELDA – výnimočného muža, ikony svetového módneho priemyslu a hlavného návrhára značky CHANEL. Lagerfeldov odkaz prekračuje hranice sveta módy a dokument odhaľuje intelektuála trpiaceho nespavosťou, smädom po literatúre, filmoch a obrazoch, vášnivo obdivujúceho secesiu a moderné umenie, milujúceho estetiku a luxus. Dokument sleduje Karla Lagerfelda osamote, pri navrhovaní šiat, poskytovaní rozhovorov i ako fotografa.

KFW tradične predstaví nové kolekcie návrhárok – napr. Jitka Klett, Zuzana Haková, Ida Sandor, Jaroslava Wurll Kocanová či Jana Polak. KFW taktiež podporuje budúcnosť slovenskej módy – mladé dizajnérske talenty a v programe dostali priestor návrhári a študenti umeleckých škôl, ktorí predvedú kreativitu formou módnych prehliadok. Predstavia sa košické školy SOŠ Gemerská a Škola úžitkového výtvarníctva, študenti ateliérov odevného dizajnu z VŠVU Bratislavy a UJEP z Ústí nad Labem.

Unique Fashion Week je organizátorom súťaže Black Card, ktorá objavuje módne talenty súčasnosti a je určená pre dizajnérov do 30 rokov z Českej a Slovenskej republiky. Víťaza vyberá odborná porota a autor získava finančnú odmenu na vytvorenie ďalšej kolekcie. Sme hrdí, že na KFW uvedieme víťazku BLACK CARD 2015 Barboru Kubi s novou kolekciou KUBIK, vytvorenou vďaka finančnej odmene. Na KFW môžu diváci zhliadnuť predstavenie VYVA či módnu prehliadku projektu Fashion Kidlab. 

V programe sú zastúpené i renomované zahraničné značky: prvý večer zaháji exkluzívna Opening party obľúbeného módneho reťazca MANGO a v ďalších dňoch sa diváci môžu tešit na prehliadku kurátorského výberu košického AUPARK-u značiek Tommy Hilfiger, Napapijri, Mustang, G-Star.

Súčasťou sprievodného programu bude POP-UP store umiestnený v Kasárňach/Kulturparku s vybranými dizajnovými kúskami značiek a návrhárov. V POP-UP store bude taktiež predstavený parfém Jitky Klett s názvom Fashion Revolution, ktorý podporuje charitatívny projekt Fashion Revolution.

Myšlienkou celého projektu JITKA KLETT for FASHION REVOLUTION je osveta v Slovenskej a Českej republike na tému zneužívania detí v módnom priemysle na prácu v neľudských podmienkach v krajinách Stredného a Ďalekého Východu a priama pomoc týmto a ďalším deťom žijúcim na uliciach v zmienených lokalitách.

Cieľom celosvetovej kampane FASHION REVOLUTION je uvedenie akútneho problému do povedomia širokej verejnosti a podpora tuzemských výrobcov v odevnom odvetví. Lokálny výrobok garantuje vytvorenie produktu v ľudských pracovných podmienkach a jeho kúpou podporujeme dospelých, ktorí za svoje mzdy vychovávajú novú generáciu.

V neposlednom rade sa z vybraných prostriedkov budú podporovať mladí, talentovaní umelci a módni návrhári zo Slovenska a Čiech formou financovania ich projektov, výstav a pod. Symbolom Jitka Klett for Fashion Revolution je parfém FASHION REVOLUTION. Financie získané z predaja dizajnérskych výrobkov budú použité k naplneniu spomínaných cieľov. Do charitatívneho projektu budú zapojené známe osobnosti z oblasti diplomacie, kultúry, umenia a medzinárodného modelingu.

Riaditeľka Komerční banky a.s., pobočky zahraničnej banky, na Slovensku zástupca hlavného partnera projektu, pani Katarína Kurucová k podpore projektu uvádza: „Sme hrdým partnerom KFW už tretím rokom. Veríme, že svetový koncept fashion week si Slovensko zaslúži, lebo vytvára skvelé podmienky na prezentáciu lokálnych módnych návrhárov, podporuje mladé talenty a prináša úžasnú inšpiráciu. Podpora mladých ľudí v akomkoľvek obore je doležitá, pretože budúcnosťou našej krajiny sú oni."

Slová primátora mesta Košíce Richarda Rašiho: "Košice Fashion Week píše už svoju tretiu kapitolu a naša metropola sa tak udomácňuje na módnej mape. Košičania, ale aj turisti, oceňujú inšpiratívne podujatia, vďaka ktorým je môžné objavovať našu kultúru a kreativitu. Košický Fashion Week je lákadlom pre renomovaných návrhárov, ale zároveň umožňuje šikovným mladým umelcom predstaviť svoju tvorbu. Netradičné priestory bývalých kasární Kulturparku len dotvárajú celkovú fantastickú atmosféru a sú ideálne na veľké módne show. Teším sa na to čo prinesie ďalší ročník a verím, že sa tam všetci stretneme."

„Tretí ročník módnej udalosti roku Košice Fashion Week prinesie na východné Slovensko opäť atmosféru módnej metropoly. Je úžasné vidieť, aký obrovský divácky ohlas projekt v Košiciach má. Návštevnící sa majú na čo tešiť i v tomto roku. Priestory K13 sú na akcie tohoto typu ideálne a som veľmi vďačná za podporu pána primátora a mesta Košice, pretože bez nich by takýto úžasný projekt ako KFW nikdy nevznikol," hovorí riaditeľka KFW Karolína Bosáková.