Logo mesta Košice vzišlo z verejnej súťaže, do ktorej prišlo v dvoch kolách vyše 400 návrhov. Odborná porota z nich vybrala ako víťazný návrh 28-ročného Košičana Antona Vaľka, ktorý pôsobí v oblasti dizajnu. Logo predstavuje v maximálne štylizovanej forme šošovkovitý tvar historického jadra mesta s jeho dvoma architektonickými dominantami - gotickým Dómom sv. Alžbety a Štátnym divadlom.
"Mesto doteraz logo nemalo, malo len symboly vyjadrujúce historickú kontinuitu mesta, a to erb a vlajku, ktorých používanie upravuje striktne štatút mesta," uviedol primátor František Knapík. Logo je však podľa neho požiadavkou doby a bude slúžiť na moderný spôsob prezentácie a komunikácie mesta s obyvateľmi a návštevníkmi i navonok. Košice sa tým zaradili medzi moderné európske mestá a F. Knapík je presvedčený, že verejnosť sa s novou vizualizáciou a imidžom mesta rýchlo stotožní.
Zároveň s logom predstavili aj prvý prívlastok mesta, ktorý takisto vzišiel z verejnej súťaže. Znie: Košice - mesto, ktoré to vie a jeho autorom je 21-ročný Košičan Michal Benetin.
Logo i prívlastok mesta Košice sa môžu používať nezávisle od seba a už v najbližších dňoch sa s nimi verejnosť stretne pri rôznych príležitostiach. Na jeho používanie pripravia osobitný manuál, aby nedošlo k devalvácii symbolu. Logo bude reprezentovať mesto v oblasti cestovného ruchu, obchodných aktivít, kultúry a umenia, či v oblasti vzťahov s partnerskými mestami.
Košice už majú aj logo kandidatúry na Európske hlavne mesto kultúry 2013, podľa primátora si však vzájomne obe logá nekonkurujú, ale sa vhodne dopĺňajú.
Zdroj: TASR