Aj tohto roku sa tak udeje za účasti predstaviteľov mesta Košice, železnice a dopravného podniku v areáli rušňového depa v sobotu 21. apríla. Parný rušeň Katka bol vyrobený v roku 1884 v Hagansovej továrni v nemeckom Erfurte. Vyrobili ho pôvodne pre trať Gelnica – Smolnická Huta. Pracoval tam do roku 1949, potom bol zapožičaný pre trať Hronská Breznica (Dúbrava) – Banská Štiavnica. V roku 1965, po úradnom vyradení z prevádzky mal skončiť v kovošrote, ale zhodou šťastných náhod ho umiestnili na podstavec pri vstupnej bráne do Rušňového depa v Spišskej Novej Vsi, kde slúžil ako pamätník železničnej minulosti. Po oprave v roku 1991 v Železničných opravovniach a strojárňach České Velenice bol „prevelený“ do služby na Detskej železnici v Košiciach. V minulom roku prešiel dôkladnou opravou svojho kotla vo Vrútkach. V súčasnosti Katka reprezentuje najstarší prevádzkyschopný rušeň na území bývalého Československa a je tiež jedným z mála zachovaných parných rušňov s rozchodom 1 000 mm. Zapísaný je aj do Ústredného zoznamu kultúrnych pamiatok SR.
V peci lokomotívy Katka v sobotu o 10, 30 hod., najprv slávnostne zapália oheň, potom v rámci Rušňoparády predstavia parných ťahúňov na točni, okolo poludnia privítajú historický vlak MÁV, popoludnie je venované verejnosti a jazde parnej lokomotívy s prívesným vozňom v areály depa. V rámci rušňoparády bude možné tiež absolvovať jazdy parných vlakov z Prešova a Trebišova do Košíc a späť. Príležitosť potešiť sa z krásnych a funkčných parných rušňov sa zopakuje aj v nedeľu, 22. apríla. Doprava pre verejnosť medzi železničnou stanicou a Rušňovým depom bude zabezpečená najnovším typom motorového vozidla ZSSK a.s., 813. Milovníci parných strojov môžu tiež počas víkendu využiť kyvadlovú prepravu v hodinových intervaloch, z Námestia osloboditeľov do Rušňového depa, cez Jarmočnú ulicu.