Prejsť na obsah

Kancelária prvého kontaktu vlani vybavila 108 tisíc klientov.

Rok 2008
Rekordných viac ako 108 tisíc klientov vybavili v dvanástich pracoviskách Kancelárie prvého kontaktu (KPK) na Magistráte mesta Košice v uplynulom roku.

V treťom roku činnosti KPK umiestnenej na prízemí magistrátu využili obyvatelia mesta predovšetkým možnosť nahlasovania zmien v oblasti miestnych daní (viac ako 21 tisíc klientov), komunálneho odpadu (viac ako 22 tisíc klientov) a priamych hotovostných platieb a úhrad platobnou kartou v pokladni (25 tisíc klientov).

Pracoviská pre oblasť dopravy a komunikácií, správy mestského majetku, výstavby, životného prostredia a stavebného úradu, ale aj sociálnej oblasti vybavili spolu viac ako 2,5 tisíc klientov, ďalších takmer 5 tisíc žiadateľov nasmerovali priamo na pracovníkov odborných útvarov.

Doplnkovú službu v KPK, osvedčovanie listín a podpisov využilo 3,8 tisíc a kopírovaciu službou 8,1 tisíc Košičanov. V hlavnej podateľni magistrátu mesta zaznamenali celoročne 16 tisíc podaní.

Január 2009
Celotýždňovú pracovnú dobu, vrátane menej frekventovaných pracovných dní utorka a štvrtka a nepretržitú prevádzku všetkých pracovísk kancelárie v čase obeda, budú môcť Košičania plne využiť už v priebehu tohto mesiaca. V mesiaci január, ktorý termínom podania daňového priznania za nehnuteľnosť nadobudnutú v priebehu roku 2008 kúpou, darom, rozhodnutím súdu či dedením, sa očakáva vybavenie až 10 tisíc daňovníkov. Prioritne budú posilnené pracoviská miestnych daní v prípade potreby dvoj až trojnásobne (3 až 6 pracovísk) a pracovisko miestneho poplatku pre oblasť komunálneho odpadu (2 pracoviská). Špecializované pracovisko KPK č.9 bude vyhradené výlučne pre výdaj nových tlačív pre miestne dane. Tie je možné si vytlačiť aj doma priamo z webovej stránky mesta www.kosice.sk v časti Občan - Kancelária prvého kontaktu - Formuláre a tlačivá. (http://www.kosice.sk/clanok.php?file=servis_tlaciva.htm)

Predĺženým pracovným dňom v mesiaci január ostáva streda, v týchto dňoch budú nosné pracoviská KPK občanom k dispozícii až do 18 hod.

Vybavenie KPK
Do priestorov pracovísk KPK a budovy magistrátu mesta je umožnený prístup aj občanom so zhoršenými pohybovými schopnosťami a rodičom s deťmi v kočíku. Obsluha prepravnej plošiny pre bezbariérový vstup sa privoláva zvončekom z vrátnice traktu E. Za uplynulý rok toto zariadenie (funkčné od novembra 2007) využili návštevníci budovy viac ako 510 krát.

Nový informačný recepčný pult, ktorý v decembri nahradil pôvodnú hlavnú vrátnicu (ešte z osemdesiatych rokov minulého storočia), umožňuje kvalitnejšiu komunikáciu a pružné usmernenie prichádzajúcich návštev a občanov.

V priestoroch KPK sa nachádza aj multifunkčný automat Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) pre výdaj všetkých druhov cestovných lístkov MHD a dobíjanie čipových kariet. Vo vstupnej hale magistrátu môžu občania využiť aj digitálny samoobslužný kiosk s viac ako dvadsiatkou predvolených web stránok inštitúcií verejnej správy a Európskej únie a aktívnym pripojením na internet. Všetci obyvatelia s domácim prístupom na internet si môžu na stránke mesta www.kosice.sk pred návštevou KPK pozrieť aktuálny stav vybavovania stránok „naživo" prostredníctvom záberov on line kamery, ktorá nepretržite sníma priestory pracovísk KPK č.1 až KPK č.7. Vo vstupnej hale magistrátu nájdu návštevníci aj poštové schránky všetkých 50 poslancov mestského zastupiteľstva a Úradné tabule Mesta Košice s aktuálnymi informáciami.

Zdroj: KPK
Ing. Marián Krajňák