Prejsť na obsah

Dva roky Kancelárie prvého kontaktu: takmer 200 tisíc klientov

Pragmatické umiestnenie pracovísk na prízemnom podlaží budovy magistrátu sa ukázalo prospešným a urýchľujúcim riešenie potrieb obyvateľov. Naviac je to bez nutnosti presúvať sa poschodiami či chodbami mestského úradu za konkrétnym pracovníkom.

Najväčšiu záťaž zaznamenáva aj v týchto dňoch dvojpokladňa kancelárie s možnosťou priamych platieb miestnych daní, komunálneho odpadu i ďalších úhrad. Za uplynulé dva roky ich počet presiahol už päťdesiattisíc. Podanie daňového priznania za získanú nehnuteľnosť a zmeny v oblasti miestnych daní ohlásilo 38-tisíc Košičanov. Zmeny, vznik a zánik k poplatku za komunálny odpad realizovalo 34-tisíc obyvateľov mesta. Hlavná podateľňa zaznamenala viac ako 28-tisíc návštev. Kopírovacie služby využilo približne 15-tisíc záujemcov, osvedčovanie listín a podpisov na listinách viac ako 7-tisíc žiadateľov. Informácie z oblasti dopravy, správy komunikácii, správy mestského majetku, výstavby, životného prostredia, stavebných úradov a zo sociálnej oblasti boli poskytnuté návštevníkom kancelárie na jej pracoviskách v počte viac ako 4-tisíc. Od jesene minulého roku je občanom k dispozícii samoobslužný infokiosk s prístupom na internet a bezbariérová plošina pre vstup imobilným návštevníkom a dopravu kočíkov. Košičania môžu „nazrieť" do priestorov pracovísk aj cez internet - stála webkamera je k dispozícii na adrese www.kosice.sk.

Košická kancelária na Triede SNP 48/A je otvorená nepretržite každý pracovný deň v týždni, teda aj v utorok a štvrtok, vrátane času obeda od 8-mej hodiny ráno. Čas predĺženej úradnej doby zo 16.30 hod až do 18-tej hodiny v každú stredu využilo od začiatku marca už 314 Košičanov.

Zdroj: M. Krajňák, KPK