Mesto žije naozaj hokejom. "Paleta našich klientov je naozaj pestrá. Všetky krajiny, ktoré u nás hrajú, sú zastúpené. Čo je pre nás zaujímavé a čo sme až tak nečakali, je záujem slovenských fanúšikov a paradoxne najviac z Košíc. Hokej vyvolal takú vlnu nadšenia a patriotizmu, že každý chce vlajku, označiť seba či auto. Letí úplne všetko, čo sa dá dať na auto. Hneď sa rozchytajú," povedal šéf súkromného Mestského informačného centra Ladislav Korán.
Návštevnosť je vysoká. Mnohí si objednali vstupenky cez internet a prichádzajú si ich vyzdvihnúť, dosť ich vyhľadáva výlety, chcú tráviť voľný čas spoznávaním prostredia, kde sa šampionát odohráva. Záujem je o Slovenský raj či jaskyne. "Dôležité je získať si ľudí, lebo to, čo doma odovzdajú ďalej, to je najväčší efekt, ktorý z hokeja možeme mať. Veľkým magnetom je neopakovateľná atmosféra Hlavnej ulice a úžasné je, že do toho zapadli aj oslavy Dňa mesta Košice. Mali sme už aj 2-tisíc klientov za deň. Zlou vizitkou sú vreckári. Policajti sú síce pripravení zasiahnuť proti teroristom, ale od tejto skupiny sa mesto nepodarilo vyčistiť."
"Som z Viedne a prišiel som kvôli majstrovstvám. Som športový reportér. Chcel by som si kúpiť pamätnú mincu k majstrovstvám. Som zberateľom a neviem, ako ju získať. Prvýkrát som v Košiciach. Mesto sa mi veľmi páči, ľudia sú príjemní a veľmi ochotní, podniky sú výborné, takže mám dobrý dojem. Nepozdávajú sa mi ceny v hoteloch, ktoré išli rapídne hore," povedal nám Stefan.
Informátorky Monika a Patrícia zostali prekvapené, že niektorí prišli na zápas a nerezervovali si vstupenky. Mohlo sa stať, že by obišli naprázdno.
Rovnako je riskantné pricestovať zo zámoria a nemať vybavené ubytovanie v preplnených hoteloch. Ale nakoniec ich nenechali na ulici. Nebolo jednoduché niečo voľné nájsť.
Raz plno, raz poloprázdno je v Komunikačnom centre na Hlavnej ulici. "Návštevníci chcú od lístkov, cez suveníry, pýtajú sa na erupciu gejzíru v Herľanoch, zaujímajú sa o program Dňa mesta Košice, prehliadky po meste a výlety do okolia. Včera plný autobus Švajčiarov koštoval víno v tokajskej oblasti. Hostia z USA sa pýtali, či si môžu kúpiť prehliadku Lunika IX. Na hokejovú linku sa obrátili pri nehode vlaku a chceli sa dostaviť na zápas. Nikto ich neinformoval v anglickom alebo nemeckom jazyku, takže boli bezradní. Potom sa to vyriešilo a zápas videli. Boli požiadavky na masáže, Bielorusi chceli ísť do fitnes. Absolútnym trhákom sú vlajky," podelila sa o skúsenosti marketingová špecialistka Lenka Zajacová.
Pre cudzincov majú okrem slovenských dresov aj šály jednotlivých mužstiev, ale o tie sa naozaj netrhajú. Sú na zápasy vystrojení. Skôr sa im páčia plyšáky zo zoo. Klientom chýbajú pohľadnice mesta s logom majstrovstiev. Najviac chodí Švajčiarov a Bielorusov.
Na cudzokrajne vyzerajúci manželský pár sme narazili pri prezeraní propagačných materiálov. Pricestovali až z Nórska.
"Prišli sme podporiť našich hokejistov. Netrúfam si odhadnúť, na akom mieste skončíme, ale bolo by veľmi dobre, keby to bolo aspoň tretie miesto. Páči sa nám tu, ľudia, reštaurácie, všetko. Sme spokojní. Veľmi radi by sme sa tu vrátili, ale je to veľká diaľka."
zdroj: Korzár