Prejsť na obsah

Celomestský metodický deň učiteľov

Mesto Košice v spolupráci s Oddelením strategického rozvoja, referátom školstva, športu a mládeže MMK pripravilo 3. februára 2012 v poradí už piate tradičné podujatie pre učiteľov pod názvom Celomestský metodický deň učiteľov základných škôl a základných umeleckých škôl.

Po zrušení Metodického úseku Strediska služieb škole prevzalo organizovanie celomestského metodického dňa učiteľov škôl a školských zariadení do svojej gescie Oddelenie strategického rozvoja, referát školstva, športu a mládeže MMK.
Pri príprave metodického dňa bolo hlavným zámerom OSR RŠŠaM poskytnúť učiteľom odborno-metodickú pomoc a aktivizovať pedagogických zamestnancov pre experimentálnu a tvorivú prácu vo výchovno-vzdelávacom procese, v oblasti vzdelávacích predmetov, v oblasti IKT a umeleckej oblasti, ďalej prezentácia školských projektov v rámci OP Vzdelávanie, ich úspešná implementácia do praxe, do výchovno-vzdelávacieho procesu, výmena teoretických i praktických skúseností a zručností.

Cieľom metodického dňa bolo poskytnúť učiteľom odborno-metodickú pomoc, výmenu skúseností, získavanie nových zručností, vzbudiť zvýšenie záujmu o experimentálnu a tvorivú prácu vo výchovno-vzdelávacom procese, v oblasti vzdelávacích predmetov, v oblasti IKT, umeleckej oblasti a aktivizácia pedagogických zamestnancov, výmena skúsenosti a prezentácia práce v rámci odborov základnej umeleckej školy.

Cieľovou skupinou boli:
- učitelia na 1. stupni základnej školy
- učitelia na 2. stupni základnej školy
- učitelia základných umeleckých škôl
-
Obsahová náplň pre učiteľov ZŠ bola spracovaná podľa jednotlivých vzdelávacích predmetov a oblastí výchovy na jednotlivých stupňoch základnej školy. Učitelia dostali do rúk ponuku aktivít a bolo na ich výbere, ktorá ich oslovila. Pripravených bolo 27 aktivít na 21 miestach ( 17 ZŠ, CPPPaP Zuzkin park, CVČ Orgovánová, Teologická fakulta KU v Ružomberku na Hlavnej 89, spoločnosť T-systems). Učitelia si precvičia a zdokonalia prácu s interaktívnymi metódami vyučovania používaním informačno-komunikačných technológií a interaktívnej tabule.
Lektormi metodického dňa boli vybraní najlepší a najtvorivejší učitelia základných škôl, učitelia základných umeleckých škôl a z iných subjektov PhDr. Milan Kolcun, PhDr. Viera Podracká a zamestnanci T-systems. Lektori prezentovali svoje vystúpenia bez finančných nárokov, čo je zmenou oproti minulosti.

Za základné školy sa metodického dňa zúčastnilo 827 učiteľov základných škôl, ktorí po skončení aktivít mali možnosť vyjadriť v hárku spokojnosti svoj názor. Z odovzdaných 762 hárkov spokojnosti vyjadrilo 97,5% spokojnosť s metodickým dňom. V hárkoch spokojnosti odzneli príjemné hodnotenia na obsahové zameranie i výber lektorov, napr.: „super, veľmi veľká spokojnosť, zážitkové učenie bolo výborné, veľmi dobre vysvetlené, výber tém bol v súlade s očakávaním, výber tém ma obohatil o nové poznatky, oceňujeme nápaditosť a pripravenosť, úcta a obdiv k našej práci, konečne niečo aktívne a z praxe". Aktivity boli zamerané na využitie nových foriem vzdelávania, boli nadčasové a veľmi prospešné.
V rámci základnej umeleckej školy metodický deň prebiehal v rámci 4 študijných odboroch (tanečný, literárno-dramatický, hudobný a výtvarný) v 11 vyučovacích predmetoch. Zúčastnilo sa ho 152 učiteľov ZUŠ a 12 lektorov. Všetci učitelia, ktorí sa zúčastnili MD si organizáciu veľmi pochvaľovali.

Metodický deň je naplánovaný do troch fáz. Prvá fáza pre učiteľov ZŠ a ZUŠ bola v termíne 3. február 2012, pre učiteľov MŠ sa uskutoční 27. februára 2012 (jarné prázdniny) a pre vychovávateľov ŠKD v termíne 11. apríla 2012.
Miesto učiteľov v spoločnosti je nenahraditeľné a práve preto je významné ich neustále vzdelávanie a výmena skúseností, návykov a zručností. Okrem vzdelávania sa v rámci kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov a samoštúdia je jednou z možností rozšírenia vedomostí a sebarealizácie aj aktívna účasť v rámci metodického dňa. Učitelia v základných školách a základných umeleckých školách v jeden deň na jednom mieste získali množstvo nových informácií, názorov, skúseností aj zručností. Robili spoločne aktivity, v ktorých sa na jedno dopoludnie stali žiakmi.

ZDROJ: Mgr. Eva Vinceová - OSR RŠŠaM MMK