Prejsť na obsah

Celomestský metodický deň

Celomestský metodický deň učiteľov ZŠ, ZUŠ, JŠ a vychovávateľov ŠKD a CVČ
vyhodnotenie


Termín: 2. február 2017

Pre učiteľov a vychovávateľov škôl a školských zariadení bolo pripravených cca 50 stanovíšť, z toho v ZŠ bolo 35 stanovíšť v základných školách, ďalšie stanovištia boli v priestoroch CŠPP Bocatiova, Východoslovenského múzea, Prírodovedeckej fakulty UPJŠ, Teologickej fakulty, pre učiteľov ZUŠ a JŠ boli pripravené stanovištia v 4 základných umeleckých školách v 3 odboroch pre 8 predmetov, 1 stanovište pre JŠ v jazykovej škole, a 1 stanovište v CVČ Orgovánová 5. Niektoré aktivity boli ponúkané spoločne pre všetkých učiteľov a vychovávateľov ZŠ, ZUŠ, JŠ, taktiež pre vychovávateľov ŠKD a CVČ. Pre učiteľov boli pripravené zaujímavé prednášky, besedy, tvorivé dielne, teoretické vstupy a praktické ukážky.
Metodický deň bol pripravený pre cca 1300 učiteľov a vychovávateľov v ZŠ a cca 300 učiteľov a vychovávateľov v ZUŠ, JŠ a CVČ.

Cieľom metodického dňa bolo :
- poskytnúť učiteľom a vychovávateľom odborno-metodickú pomoc,
- aktivizácia pedagogických zamestnancov,
- výmena skúseností, získavanie nových zručností,
- prezentácia tvorivosti, nápadov a zručností pedagogických zamestnancov,
- zvýšenie záujmu o experimentálnu a tvorivú prácu vo výchovno-vzdelávacom
procese, v oblasti vzdelávacích predmetov, v oblasti ITK a umeleckej oblasti,
- prezentácia nových trendov vo výučbe cudzích jazykov v školách,
- výmena skúsenosti a prezentácia práce v rámci odborov základnej umeleckej školy.

Cieľovou skupinou boli:
- učitelia na 1. stupni základnej školy
- učitelia na 2. stupni základnej školy
- učitelia cudzích jazykov na ZŠ a v JŠ
- učitelia základných umeleckých škôl
- vychovávatelia CVČ
- vychovávatelia ŠKD

Na základe prezenčných listín sa metodického dňa zúčastnilo 951 podpísaných pedagogických zamestnancov za ZŠ, vrátane ŠKD, za ZUŠ, JŠ a CVČ sa ho zúčastnilo 214.
Do celkového počtu je potrebné zarátať aj pedagógov, ktorí lektorovali vo vlastných školách. Možno konštatovať, že oproti minulosti bol o metodický deň mimoriadny záujem.

Z hodnotiacich hárkoch vyjadrili účastníci metodického dňa s aktivitou skoro 97,85 % spokojnosť, 2,15% účastníkov hodnotilo aktivity ako priemerné, resp. vyjadrili nespokojnosť.

V hárkoch spokojnosti uviedli poďakovania, pozitívne hodnotenia na témy aktivít, na lektorov, prednášajúcich.


Z úrovne oddelenia školstva MMK boli vykonané na jednotlivých stanovištiach náhodné návštevy. Na stanovištiach prevládalo pracovné zanietenie, dobrá nálada, pozitívna energia. Pedagógovia viedli aktívne rozhovory, diskusie, odznelo množstvo námetov, návrhov, informácií a poznatkov pre ďalšiu edukačnú činnosť. Pedagógovia boli vďační za možnosť stretnúť sa v školských priestoroch bez žiakov, bez zvonenia, bez stresu. Vedenia škôl vytvorili na stanovištiach príjemné prostredie, zabezpečili občerstvenie. Pre učiteľov a vychovávateľov zo základných škôl bolo vytvorených 44 samostatných stanovíšť.