Prejsť na obsah

Eurovia pokračuje v modernizácii križovatky „Moldavská“, obchádzkové trasy fungujú ako majú

Riaditeľ Magistrátu mesta Košice Pavol Lazúr sa počas dnešného (3. 5. 2018) kontrolného dňa na stavbe MET (modernizácia električkových tratí) zaujímal predovšetkým o to, ako pokračujú práce na jednom z kľúčových košických dopravných uzlov – okružnej križovatke „Moldavská".

Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu zhotoviteľa diela (EUROVIA SK) uviedol, že stavebné práce pokračujú podľa plánu, počasie im takisto praje, a na stavbe nedošlo k žiadnym komplikáciám.

„V úseku od Steel arény až po Moldavskú cestu máme urobené koľajové spodky, čo najskôr sa chceme pustiť do električkového zvršku. Od parkovacieho domu je úsek veľmi slušne rozpracovaný, dnešným dňom sa tam púšťame do koľajového zvršku, pri Steel aréne nasadzujeme väčšie kapacity na ukončenie prác na koľajovom spodku. Čo sa týka samotnej okružnej križovatky, mali sme trochu problémy s plynármi, respektíve termínmi ukončenia ich prác na prekládke plynovodu. Dali nám už ale prísľub, že termíny upravia tak, ako boli pôvodne prisľúbené. Na križovatke sa už púšťame aj do malých kábelovodov, a to smerom k Bille i Steel aréne. Nemáme teda žiadny taký problém, aby sme sa mohli na neho vyhovárať," informoval Š. Bálint.

Na otázku P. Lazúra či Eurovia stíha stanovené termíny ukončenia prác na jednotlivých rozpracovaných ucelených častí stavby MET odpovedal že áno, a žiadny z termínov zatiaľ ohrozený nie je.

„My vieme, že po ukončení prác v zemi sem musíme nasadiť všetky dostupné kapacity. Investor (Mesto Košice) dobre hovorí, že všetky tieto práce tu treba sústrediť, ale v tejto etape sa to ešte nedá, a to dovtedy, kým nebudeme mať spravené všetky preložky sietí. Vieme čo všetko nás čaká, a sme si toho plne vedomí," reagoval Bálint.

P. Lazúr sa ďalej pýtal, ako fungujú obchádzkové trasy pre motoristickú verejnosť, respektíve náhradné trasy pre košickú mestskú hromadnú dopravu, či nie sú ohľadom niektorých úsekov zaznamenané nejaké problémy, sťažnosti od motoristov, cestujúcej verejnosti a podobne. Dopravný inžinier Pavel Titl ako aj Roman Danko, riaditeľ úseku riadenia dopravy Dopravného podniku mesta Košice ho ubezpečili, že v daných podmienkach všetko funguje.