Prejsť na obsah

Mesto Košice v roku 2017 pokračovalo vo zvyšovaní efektivity informovanosti a prístupnosti služieb

Zamestnanci odborných referátov a oddelení Magistrátu mesta sú počas celého roka s občanmi v každodennom styku. Svedčí o tom aj činnosť Kancelárie prvého kontaktu, ktorú v roku 2017 navštívilo 115 301 občanov, čím sme dosiahli najvyššie číslo vybavených stránok za posledných 8 rokov.

Tento druh kontaktu s občanmi samozrejme nie je jediný, ktorý samospráva obyvateľom ponúka. Hlavným informačným kanálom mesta je webový portál www.kosice.sk. Práve jeho prostredníctvom sme Košičanom priniesli množstvo aktualít a užitočných informácii, neraz aj nad rámec zákona. Už v roku 2013 sme v Košiciach spustili unikátny systém zverejňovania zmlúv, objednávok a faktúr s jednoduchým vyhľadávaním a automatickým radením. Za obdobie 1.1. - 31.12.2017 bolo zverejnených až 9 556 povinných dokumentov, z toho: 1 482 objednávok, 5 367 faktúr a 2 707 zmlúv. 

Občania minulý rok 208 krát elektronickým, poštovým, alebo osobným podaním využili možnosť získať informácie prostredníctvom žiadostí v zmysle Zákona o slobodnom prístupe k informáciám č.211/2000 Z. z. 

Na webovej stránke mesta sme v roku 2017 uverejňovali príspevky približujúce činnosť odborných referátov, ale aj mestských podnikov. V sekcii „Aktuality" sa zverejnilo 253 článkov, 110 videoreportáží a v sekcii „Úradná tabuľa" bolo zverejnených 934 úradných oznamov. Pravidelné informácie boli zverejňované aj v množstve podsekcií webového sídla mesta.

Mesto Košice ponúka pre občanov celkovo 80 elektronicky poskytovaných služieb, najvyužívanejšou je zverejňovanie zmlúv. Mesto eviduje 2 500 – 3 800 návštev mesačne, vo februári roku 2017 to bolo až 6 200 návštev. Značne využívané sú aj ďalšie služby vo zverejňovaní informácií, ako napríklad daňové nedoplatky, alebo zoznamy zdaňovaných psov. 

Z transakčných služieb je najviac využívaná služba všeobecnej agendy Ústredného portálu verejnej správy, ktorú mesto Košice podporilo elektronizáciou a všetky podania sa tak automatizovane prenášajú do systému mesta na správu registratúry. V tomto roku bolo mestu elektronicky doručených 1716 podaní. Najviac podaní (cca 74%) prijíma mesto zo súdov a od exekútorov. Okrem všeobecnej agendy je využívaný aj špecializovaný portál elektronických služieb www.esluzbykosice.sk, cez ktorý prichádzajú podania týkajúce sa daní a poplatkov, dopravy a komunikácii a pod. Početnosť elektronických podaní pritom neustále narastá. 

Pre mestské časti v Košiciach bolo v tomto roku doručených 1510 elektronických podaní, pričom v roku 2016 to bolo iba 13 podaní.

V letných mesiacoch roku 2017 mesto Košice spustilo ďalších 13 nových služieb. Ide o služby z oblasti životného prostredia, dopravy a komunikácií, daní a poplatkov, školstva a pod. Tieto služby umožňujú občanom a podnikateľom získať informácie, komfortne vybaviť úradnú komunikáciu z pohodlia domova, či kancelárie a flexibilnejšie komunikovať so samosprávou.