Prejsť na obsah

Počet ľudí modernizujúcich košické električkové trate stúpol až na takmer tristo denne

Viceprimátor mesta Martin Petruško a riaditeľ Magistrátu mesta Košice Pavol Lazúr sa dnes (6. 4. 2017) počas kontrolného dňa na stavbe modernizácie košických električkových tratí (MET) zaujímali predovšetkým o to, ako pokročili práce na momentálne najdôležitejších úsekoch stavby.

S riaditeľom košického závodu zhotoviteľa diela (EUROVIA SK) Štefanom Bálintom prešli postupne od Obratiska „Botanická záhrada", cez ulicu B. Němcovej a tamojšiu križovatku, až po koniec Zimnej ulice. Samozrejme, nevynechali ani jeden z najexponovanejších košických dopravných uzlov, križovatku VSS.

Š. Bálint informoval, že nielen na obratisku, ale aj v uvedených uliciach sú už vo fáze, kedy tam môžu všetky ďalšie práce realizovať bez akýchkoľvek problémov. Za absolútnu prioritu však považuje taký postup prác na jednotlivých bodoch stavby, aby v čo najkratšom možnom čase mohli sprístupniť v tom – ktorom úseku časť cestnej komunikácie pre individuálnu automobilovú dopravu.

„To je pre nás všetkých veľmi dôležitá informácia, lebo v harmonograme sú vlastne dva hlavné míľniky. Jedným z nich je samozrejme kompletné spustenie električkovej dopravy na modernizovaných tratiach, avšak ešte predtým je tu ten prvý, a síce snaha o čo najskoršie sprístupnenie cestných komunikácií pre košických motoristov," uviedol M. Petruško.

V súvislosti s čiastočne uzavretou križovatkou ulíc B. Němcovej , Zimnej a Letnej, kde museli stavbári urobiť preložku a prepoj vodovodného potrubia, konštatoval Š Bálint, že tam už problém s vodou, na ktorý natrafili po odkrytí potrubia, vyriešili.

„Celkovo budeme mať „vodu" urobenú do konca tohto týždňa, a môžeme sa teda už pustiť nielen do riešenia kábelovodu, ale začať aj s prácami ohľadom samotnej konštrukcie električkovej trate. Čo sa týka dopravných obmedzení na stavbe, tie síce sú, ale odteraz už budú stále menšie a menšie," zdôraznil. 

Stavbári sa snažia dokončovať jednotlivé stavebné celky tak, aby vždy keď musia niektorú časť stavby MET uzavrieť, ďalšiu, už zrekonštruovanú, mohli pre motoristickú verejnosť opäť otvoriť. Ak aj nie úplne, tak aspoň čiastočne.

Na stavbe MET je v súčasnosti „nasadené" také vysoké tempo , že nie každý ho dokáže zvládnuť. Presvedčil sa o tom aj jeden z dodávateľov prác, ktorý sa musel z uvedeného dôvodu rozlúčiť so stavbou. EUROVIA SK však okamžite zabezpečila náhradu. Počet ľudí, ktorí v súčasnosti pracujú na modernizácii košických električkových tratí, stúpol až na takmer tristo ľudí denne.