Prejsť na obsah

MET „uzavrie“ na víkend križovatku Letná – Zimná, náhradná linka X4 pôjde až k Rybe

Počas dnešného (23. 3. 2017) kontrolného dňa na stavbe MET, informovali viceprimátora mesta Martina Petruška zástupcovia spoločnosti EUROVIA SK a Dopravného podniku mesta Košice, čo čaká Košičanov v súvislosti so stavbou v najbližších dňoch.

V rámci modernizácie košických električkových tratí bude cez víkend (25. - 26. 3. 2017) uzavretá pre automobilovú dopravu križovatka Letná – Zimná – B. Němcovej. Stavbári odtiaľ musia kompletne odstrániť všetky staré električkové koľajnice. Hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč však ubezpečil viceprimátora, že urobia všetko preto, aby v pondelok (27. 3.), respektíve už v nedeľu (26. 3.) večer, bola križovatka opäť prejazdná.

Práce , a to nielen na modernizovaní križovatky VSS, ale aj na ďalších ucelených častiach stavby MET, napredujú podľa harmonogramu. Viceprimátora zaujímalo, ako boli, prípadne budú vyriešené podnety od občanov. Išlo najmä o sťažnosti ohľadom absencie náhradnej linky, ktorá by ľudí odviezla v smere od Barce do mesta tak, aby mohli pri Rybe prestupovať na iné spoje.

„Dopravný podnik situáciu analyzoval, vyhodnotil, a našiel také riešenie, ktorým vyjdeme občanom v ústrety a verím, že s ním aj budú spokojní," uviedol viceprimátor. „Od prvého apríla bude terajšia náhradná linka X4 jazdiť až k Rybe, takže predovšetkým obyvatelia z mestskej časti Košice – Barca tam budú môcť vystúpiť, a pokračovať vo svojej ceste po prestúpení na ďalší, im vyhovujúci spoj."

Ďalší z „problémov", na ktorý poukázali niektorí Košičania sú výkopy na stožiare trakčného vedenia na Moldavskej ceste a na Triede SNP. Sťažovatelia sa obávajú, že stožiare budú osadené na chodníkoch.

„Momentálne to tak síce vyzerá, ale stožiare nakoniec nebudú umiestnené v telese chodníkov. Zhotoviteľ diela robí v uvedených úsekoch prípravné práce, vrátane sondáží inžinierskych sietí. Práve preto to tam vyzerá tak, ako keby stožiare trakčného vedenia mali byť osadené uprostred chodníkov, aj keď tomu tak nebude," dodal M. Petruško.

Stavbári, predovšetkým čo sa týka rekonštrukcie – modernizácie križovatky VSS, sú maximálne spokojní aj s vynikajúcou spoluprácou a ústretovosťou zo strany dopravnej polície.

„Každé ráno sú tu, zapnú výstražné majáky, dajú kužele, a doprava vďaka nim funguje neuveriteľne dobre ," pochvaľoval si Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu Eurovia SK. „Vodiči ich rešpektujú, zipsujú z jednej i druhej strany tak ako sa má, naozaj čo sa týka polície, klobúk dolu pred nimi."