Prejsť na obsah

Slávnostné odovzdávanie cien ukončilo 21. Festival lokálnych televízií v Košiciach

Počas víkendu sa gala večerom, spojeným so slávnostným odovzdávaním cien, skončil 21. ročník medzinárodného Festivalu lokálnych televízií v Košiciach, ktorý je medzi ľuďmi známy aj pod názvom Zlatý žobrák. Medzi ocenenými filmami boli produkcie z domáceho Slovenska i z ďalekej Austrálie. Časť tohtoročného festivalu sa netradične konala na Ukrajine, kde znepokojivá politická situácia spôsobila lokálnym televíziám vážne problémy.

Festival, ktorý vznikol v roku 1995 s cieľom podporovať novozaložené lokálne televízie v krajinách východnej a strednej Európy, už dávno prekročil svoj pôvodný geografický zámer, no po celý čas ostal verný svojej základnej myšlienke podporovať lokálne televízie ako dôležitý segment mediálneho priestoru. Navyše, s programami prihlásenými napríklad aj z Austrálie, Iraku či Brazílie, festival posunul význam prívlastku „medzinárodný" vo svojom názve.

V Európe je tento festival jediný svojho druhu a som rada, že aj 21. ročník tohto výnimočného podujatia potvrdil jeho tradične skvelú úroveň a prispel k dobrému menu Košíc ako kultúrnej metropoly Slovenska, " povedala po slávnostnom galaprograme viceprimátorka Renáta Lenártová.

Dva zo štyroch festivalových dní sa konali neďaleko ukrajinského mesta Užhorod. Účastníci z Českej republiky, Srbska a Slovenska zosumarizovali počas panelových diskusií a workshopov úlohu a vývoj médií v čase politických a ekonomických zmien vo svojich krajinách. Ukrajinskí novinári a producenti zase poukázali na špecifickú situáciu, v ktorej sa nachádzajú, a hovorili o virtuálnej vojne a okupácii východnej časti Ukrajiny. Viaceré diskusie sa zameriavali na aktuálnu situáciu na Ukrajine v porovnaní s nedávnym vývojom v susedných krajinách.

Tento rok sa festivalu zúčastnilo približne 60 účastníkov z 13 krajín. Ako povedala Eva Děkanovská, predsedníčka Nadácie City TV „Tento rok máme menej účastníkov zámerne. Kvôli presunu na Ukrajinu sme museli počet účastníkov obmedziť tak, aby sa vošli do jedného autobusu."

Spolupráca medzi Nadáciou City TV a jej ukrajinským partnerom, Európskym mediálnym centrom v Užhorode, by mala podľa plánov pokračovať už čoskoro v podobe školenia novinárov z lokálnych televízií zameraného na spôsoby mediálneho pokrytia ozbrojeného konfliktu.